Get a tip!

50 tips για μια καλή εγκυμοσύνη!

Από την Μαρίνα Μάρκου 10 Ιουνίου 2010

Διαβάστε στο άρθρο

  • 50 tips για μια καλή εγκυμοσύνη!
  • Page 2
Συνοδευτική φωτογραφία των 50 tips για μια καλή εγκυμοσύνη!
Η υγεία, η φυσική κατάσταση και η καλή ψυχολογία είναι πολύ σημαντικές παράμετροι σε αυτή τη φάση της ζωής σας. Εξασφαλίστε ότι όλα θα πάνε καλά για εσάς και το μωρό σας ακολουθώντας 50 πολύτιμες συμβουλές.
  • 1.Κόψτε το κάπνισμα. Η νικοτίνη περνάει μέσα από τον πλακούντα επηρεάζοντας την ανάπτυξη του εμβρύου και αυξάνοντας τις πιθανότητες για πρόωρο τοκετό και αποβολή.
  • 2.Αποφύγετε το αλκοόλ. Ακόμη και η ελάχιστη ποσότητα θεωρείται επικίνδυνη.
  • 3.Μειώστε την κατανάλωση καφεΐνης κατά τη διάρκεια της ημέρας. Μην καταναλώνετε παραπάνω από ένα με δύο φλιτζάνια καφέ φίλτρου. Περιορίστε επίσης το τσάι, τα αναψυκτικά τύπου κόλα και τις σοκολάτες.
  • 4.Μην κάνετε ζεστά αφρόλουτρα, υδρομασάζ και σάουνα. Οι υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να βλάψουν το έμβρυο ή να σας προκαλέσουν τάση λιποθυμίας.
  • 5.Ακόμη και τους χειμερινούς μήνες ή τις ημέρες χωρίς ηλιοφάνεια μη βγαίνετε από το σπίτι χωρίς να βάλετε αντιηλιακή κρέμα προσώπου με υψηλό δείκτη προστασίας. Λόγω της διαταραχής στην κατανομή της μελανίνης, οι πανάδες στο πρόσωπο αυξάνονται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.
  • 6.Πλένετε συχνά τα χέρια σας, κυρίως πριν φάτε, πριν μαγειρέψετε, αλλά και μετά την τουαλέτα.
  • 7.Αποφύγετε την έκθεση σε τοξικές ουσίες (π.χ. μόλυβδο και υδράργυρο), που περιέχονται σε κάποια φυτοφάρμακα και σε μπογιές.
  • 8.Προτιμήστε βιολογικά προϊόντα για τον καθαρισμό του σπιτιού.
  • 9.Αποφύγετε τις ακτινοβολίες. Αν σας ζητηθεί από κάποιο γιατρό, ενημερώστε τον για την εβδομάδα της κύησης στην οποία βρίσκεστε.
  • 10.Φοράτε πάντα τη ζώνη ασφαλείας, όταν είστε στο αυτοκίνητο. Τοποθετήστε το οριζόντιο τμήμα κάτω από την κοιλιά και το κάθετο ανάμεσα στο στήθος και στο πλάι της κοιλιάς σας.
  • 11.Για προληπτικούς λόγους αποφύγετε να οδηγείτε αν έχετε έντονες ζαλάδες, ναυτίες και υπνηλίες, γιατί τα αντανακλαστικά σας είναι αρκετά μειωμένα. Το τελευταίο τρίμηνο μην οδηγείτε καθόλου.
  • 12.Αν πρόκειται να ταξιδέψετε με αεροπλάνο, ενημερώστε τους υπευθύνους ότι είστε έγκυος και ζητήστε θέση στο διάδρομο. Κάθε 15 λεπτά να περπατάτε λίγο ή να τεντώνετε τα πόδια σας.
  • 13.Αγοράστε σουτιέν εγκυμοσύνης και μη φοράτε σφιχτά εσώρουχα.
  • 14.Αν θέλετε να αναζωογονήσετε τη διάθεσή σας γραφτείτε σε τμήμα πιλάτες. Είναι ιδανική άσκηση για εγκύους (αν σας επιτρέπεται η άσκηση), αφού βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος, καταπολεμά την κατακράτηση υγρών και δυναμώνει τους μυς της πυέλου.
  • 15.Το κολύμπι (αν σας επιτρέπεται η άσκηση) θα σας βοηθήσει να νιώσετε πιο ελαφριά τα πόδια σας και θα σας απαλλάξει από τους πόνους στη μέση.
  • 16.Το περπάτημα είναι μια καλή άσκηση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, ειδικά για τις γυναίκες που δεν είχαν καμιά αθλητική δραστηριότητα πριν μείνουν έγκυες. Αν δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα στο οποίο αντενδείκνυται ακόμα και η ελαφριά άσκηση, προσπαθήστε να περπατάτε τουλάχιστον μισή ώρα την ημέρα.
  • 17.Για να μην πονάει η μέση σας, προτιμήστε άνετα παπούτσια με χαμηλό τακούνι και τσάντες - σακίδια, αντί γι’ αυτές που κρέμονται στον έναν ώμο.
  • 18.Μην καταναλώνετε φρούτα και λαχανικά, που δεν είστε σίγουρες ότι έχουν πλυθεί καλά.
  • 19.Μην καταναλώνετε μεγάλα ψάρια, όπως ξιφία, γαλέο και τόνο, που ενδέχεται να περιέχουν μεγάλη ποσότητα υδραργύρου.
  • 20.Αποφύγετε τα μη παστεριωμένα τυριά, τα πατέ κρεατικών και λαχανικών, καθώς και τις έτοιμες σαλάτες, για να περιορίσετε τις πιθανότητες να πάθετε λιστερίωση. Η λιστέρια είναι ένα σπάνιο, αλλά ιδιαίτερα επικίνδυνο βακτήριο, που μπορεί να προκαλέσει αποβολή.
  • 21.Μην τρώτε ωμά ή λίγο βρασμένα αυγά, για να περιορίσετε το ενδεχόμενο να νοσήσετε από σαλμονέλα.
  • 22.Αν υποφέρετε από ναυτίες, προτιμήστε να τρώτε το φαγητό σας κρύο. Οι τροφές μυρίζουν πιο έντονα όταν είναι ζεστές.
  • 23.Για να αντιμετωπίσετε τις καούρες στο στομάχι, δοκιμάστε να πιείτε ένα ποτήρι παγωμένο γάλα.
  • 24.Τα λιπαρά Ω3 είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη του νευρικού συστήματος του εμβρύου. Προσθέστε στη διατροφή σας σουσάμι, λινέλαιο, σαρδέλες και (μια φορά την εβδομάδα) σολομό από τις βόρειες θάλασσες, που είναι πλούσια σε Ω3.